Bezczas/ 17.11/ Xover
Poniedziałkowy wieczór na Festiwalu Audio Art wypełniły dźwięki field recording’u przetwarzane przez duet Xover. Na początku każda osoba z publiczności otrzymała czarny balon, aby trzymać go przez cały czas trwania koncertu. Duet zaczął od delikatnego skretchowania na gumowej powierzchni balonu i wysokiego dźwięku wydobywanego podczas puszczania powietrza. Przeszedł szybko za ustawiony na środku sceny stół z sprzętem elektronicznym, aby uderzyć w publiczność niskimi dźwiękami. Powolne uderzenia basu zwiększały stopniowo swoją częstotliwość będąc wzbogacone o wysoki sygnał przetworzonego brzmienia balonu. Tworzone brzmienie początkowo przypominało skoncentrowane basowe konstrukcje zespołu Emptyset jednak szybko poszerzało się o warstwy konstruowane przy pomocy field recordingu. Duet Xover używa nagrań głosu oraz ciepłego brzmienia taśmy łącząc z wizualizacją op-artową.
Cały performans został nakierowany na zanurzenie odbiorcy w wytwarzanej sytuacji. Trzymany w rękach balon stanowił delikatniejszą od uszu membranę reagującą na przetwarzane tony. Przypominało to wariacje na temat futurystycznych wizji muzyki klubowej skupiając się na wytworzeniu sytuacji bezczasu. Kompletne zanurzenie w brzmieniu przypominało mieszankę field recording zanurzoną w klubową czasoprzestrzeń. Odbiorca z czarnym balonem w ręku mógł uczestniczyć w zawieszeniu czasu, w którym zamyka jak w elektronicznej sferze z opisem projektu przez twórców:
No questions
No answers
No mallets
No bullets
Pulses and textures
Birds and bricks
Future is past
No way out from this land.
Najnowsze komentarze